Zyski z e-sportu

Spread the love

Według badań PayPala i SuperData zyski z e-sportu w Europie osiągną ponad 345 milionów dolarów w 2018 r. W Polsce liczba odbiorców e-sportu będzie rosnąć na poziomie około 29 procent rok do roku – to najlepszy wynik wśród wszystkich przebadanych krajów. – To efekt wykorzystania nowych kanałów komunikacji do promowania turniejów, drużyn i eventów. Wzrost wartości polskiego rynku e-sportowego będzie w najbliższym czasie wykładniczy, a nie liniowy – przewiduje w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Krzysztof Stypułkowski, członek zarządu agencji gamingowej FantasyEXPO.

Według raportu firm PayPal i SuperData branża e-sportu rozwija się w szybkim tempie w całej Europie i w 2018 r. może osiągnąć wartość ponad 345 mln dol. Cztery największe rynki wśród przebadanych krajów to Szwecja, Rosja, Francja i Wielka Brytania – kraje te osiągnęły najlepsze wyniki zarówno pod względem zysków, jak i e-sportowej publiczności. W Szwecji zyski z e-sportu sięgnęły w ub.r. ponad 40 mln dol. Polska w czołówce wzrostów W Polsce zyski z e-sportu w ub.r. wyniosły ponad 10,3 mln dol. i według prognoz powinny wzrosnąć do prawie 11,4 mln dol. w 2018 r. W ub.r. w Polsce e-sport miał ponad 541 tys. unikalnych widzów (przewiduje się, że liczba ta urośnie do prawie 850 tys. w 2018 roku). Raport podkreśla, że ta liczba jest tylko osiem razy mniejsza niż średnia oglądalność konkursu skoków narciarskich (średnio 4,25 mln widzów).

 Kliknij w zdjęcie aby wyświetlić.